TÄVLINGSDANS

På Malins Dansskola erbjuder vi tävlingsdans för alla elever som är 10 år och uppåt. Man tävlar kan tävla i olika kategorier inom dansen, de som erbjuds på dansskolan är; Hiphop, Disco och Artistic Ballroom. Vi rekommenderar alla elever att börja med att ta en privatlektion i önskad dans kategori för att tilldelas en koreografi som kan användas på tävling. Inför tävling väljer man först vilken kategori man vill dansa i, sedan hamnar man automatisk i en åldersgrupp (Barn 1-4 elr Junior 1-4 elr U/V) och till sist dansar man i nivåer. Man börjar i Brons sedan flyttas man upp ju mer poäng man samlar.

Vår ambition är att åka buss till tävlingar då de ibland är en bit bort. Vi tävlar i Rising star Liga 1 vilket gör att tävlingarna inte är längre bort än ca 4 timmar Priset blir lite olika beroende på hur många som åker med osv men mellan 500-800 kr/person. (I detta är dock inte SM och Mega Dance Weekend inräknat).

Minst en tävlingsledare från skolan är alltid med, denna terminen är det Ellen Warnholtz. Hennes kontaktinformation finns på vår facebook grupp; Tävlings elever Malins Dansskola. Denna rekommenderar vi starkt att gå med i för att få information mer specifik information.
Tävlingsledaren tar inte ansvar för att alla barn äter utan det får antingen dansaren göra själv eller så får det finnas föräldrar/vårdnadshavare på plats. Tävlingsledaren är där för att stötta i dansen och se till att allting går smidigt på dansgolvet.

Anmälan till tävling sker på dans.se efter att man sökt tävlingslicens på samma hemsida. Men mer information om det finns i facebook gruppen.

Har du intresse för att börja tävla kontaktar du Malin för att boka privatlektion (om du vill) och går med i facebook gruppen för mer information.